2011. augusztus 30., kedd

A Mátra Maraton


Augusztus 28-án vasárnap rajtolt  X. jubileumi Mátra Maraton a sástói Adrenalin Parkból. Kicsit félve indultam neki, ugyanis a Bükk Maraton óta nem voltam terepen. A bringázás kimerült a meló oda - vissza útban. Meló után lakás felújítottam sokszor éjszakába nyúlóan, szóval teljesen "kipihent" voltam. A versenyre az előző bejegyzésemben említett "edzőtáborból" érkeztem. Leparkoltam, beburkoltam egy lekváros kenyeret, elballagtam a rajtcsomagért, körbekamilláztam, shoppingoltam egy zselét - biztos ami biztos alapon.
Akcióban 1.
Bringát leszedtem a kocsiról, beöltöztem, letoltam egy müzliszeletet némi izó kiséretében. Bepakoltam az elemózsiát, majd desszertként letoltam még egy banánt. :) Majd bringával kamilláztam körbe - bemelegítésről ennyit. A hosszú táv rajtolt el először, hazai idő szerint 9:30-kor. 
Ezt követte a rövid táv 9:45-kor. A táv 29 km volt 650 méter szint emelkedéssel, amiből 12 km beton út volt, 17 km pedig terep. Rajthoz sorakozva betoltam a zselét. (A hatás nem maradt el később) Lassú rajt volt, a 24es főúton indultunk meg kékes irányába, mintegy 600 métert, majd letértünk egy erdei aszfaltútra, ahol kellett még mászni picit, majd eszeveszett döngetés következett lefelé. Majd ismételt izzadós, szuszogós mászás egészen az első frissítő állomásig, ami kb 11 km-nél volt. Na bemelegítés ezzel meg is történt. Az itató után nem sokkal egy hirtelen köves, gyökeres egynyomos lejtőzésbe csaptunk át, ami inkább lassú vonatozásba fulladt. Innen ismét a 24esen terheltük a pedál pár száz mézeríg, míg a Rudolf tanyai elágazónál letértünk. Innen egy kiadós kis egynyomos, gyökeres. köves déházás következett, melynek vége egy kidöntött fával volt  "fekvő rendőrözve". :) Egy hirtelen jobbos - balos kombó után ici - pici rönkhídon értünk ismét kemény útra. A nap ekkor már eléggé éreztette velünk erejét.
Akcióban 2.
Egy 5 km-s porzós, nyomvályús, néhol szántóföldre emlékeztető úton döngettünk, ahol soxor alig láttam valamit az útból az előttem haladók által keltett porfelhő miatt. A porzós száguldás egy kiadós mászással ért véget, ami inkább egy össznépi tolásra sikeredett.  A vízmű teleptől ismét frankó kis nyomvályús technikás lefelé következett, majd ismét a 24esen mentünk vagy 700métert a Vörösmarty turistaházig. Ismét technikás lefelé következett, majd egy fahíd, amin az átkelés inkább csak gyalogosan volt célszerű. Hidacska után kisebb felfelé következett, s hipp hopp már Mátraházán is voltunk. Innen ismét technikás lefelé következett, mely Keresztezte a Görgői utat, ahol kb egy bő órája gurultunk el. Itt egy durva fahídon kellett átmenni, ahol a levezető út egy minimum 45 fokos rámpa volt. Na itt jött ám a korlátba kapaszkodás, s a bringa óvatos leeresztése. Na a kockára itt jobban hatott a gravitáció - ő nem tudott kapaszkodni. :) Így eléggé sietősen távoztam a hídról, majdnem elsodorva az előttem lévő versenyzőt. :) Lenn vagyunk, megkönnyebbültünk. Ismét hepe és hupa és gyökér és szikla, majd át keresztbe a 24esen, s támadás a cél felé. Már halottam a szpíker szövegét, na mondom nincs messze. S valóban így volt. Egy bő kilométer s nini ott az Adrenalin park. A cél előtt 300 méterrel még volt egy jó kis emelkedő, ami sokunknak inkább lépcsős felszaladás volt. Ezt leküzdve méh 300 méter salakos kanyargózás és cél. :) Ezt is megcsináltuk, öröm és boldogság. 
Abszolválva
A Top Maraton sorozat 4 versenyéből ez tetszett a legjobban, mind a szervezést, mind a pályát, mind mindent tekintve. A chipes időm 1:55:50 lett. Picit jobbra kalibráltam magam, de figyelembe véve az előző heteket nem rossz eredmény ez számomra. Volt ahol tudtam volna jobbat menni, de egynyomoson inkább nem vágtam bele kamikáze előzésekbe. Nem akartam összetörni magam, egyszer így is majdnem sikerült. Egy gyökeres köves kanyarban kicsúszott az első kerekem, de sikerült időben kilépnem, így megúsztam.


A teljesítmények: max: 51.4 km/h, átlag: 16.2 km/h, táv: 30.21 km, nyeregben töltött idő: 1:51:36

Nincsenek megjegyzések: