2012. március 17., szombat

Bélkö, Gyetra völgy, Vöröskö forrás, Kocsma ...

Hétközepén beterveztük mára a bájkolást. Bélkő volt a terv. Csodálatos idő volt. Lazábban is öltöztem fel, elmaradt a vastag kabát, a 2.5 réteg nadrág helyett meg egy frissen turkált téli bicós nadrág pattant fel. Ez utóbbi néhol már meleg volt, de néhol még jól jött, hogy melegen tartotta a …
na szóval a szokásos időpontban indultunk, magyar időszámítás szerint éjfél után 10 órával. A Lidlös körforgalomnál a földútnak vettük az irányt s felnémeten keresztül a temető mögött hagytuk el a várost az almári gerincen, d emost kihagytuk a vikkendeknek a mászást egy jó kis hirtelen lefelén csapattunk le kb 100 métert az aszfaltosig, ami a kőbánya felé vitt. Gubaréti vadászház után a kemény útról letértünk a sok helyen keménynek abszolute nem mondható Kálmánhegyi útra. Itt egészen az „ötös” elágazóig terheltük a pedálokat felfelé. A nap kellemesen sütött, a verejték mirigyek kőkeményen végezték munkájukat. Az ötös elágazótól egy erősebb mászás következett a Bélkőig. Ez eléggé köves, és fatörzses, ágas volt. Kellett hesszölni az utat. :) A kilátóhoz felvezető szakasz még ettől is durvább volt, mert néhol, havas, jeges és cuppogós saras volt. Itt én inkább már tolósra vettem a figurát. Hegytetőn nézelődés, szuszogás, eszem - iszom, dínom - dánom.
Alant Bélapátfalva
 Mikor sikerült energia raktárainkat feltölteni leszáguldoztunk a kilátóból,s rövid tanakodás szilvás irányába vettük az utat. De hamarosan vissza is fordultunk, mert ez az útszakasz amit terveztünk a hegy kevésbé napos oldalán futott, s itt még igencsak hó és jég fedte az utat. Így maradt a B verzió. Gyetra völgy. Kellemes lefelék következtek változatos terepen. Volt itt pattogós köves, nyomvájús saras, picit havas, fűrészporos, minden mi szem-szájnak ingere. A patakot először bal oldalon kezdtük el követni, ugyanis ez az út tűnt szárazabbnak. Na igen de ez hamar szinte el is tűnt, s csak úgy saccperkábé döngettünk a patak mellett kidőlt fák, kövek között. Egy idő után inkább átléptünk a patakon s a sarasabb úton kenettünk tovább. A táj gyönyörű volt. Bringákat tekertük rendesen. Kicsit azért megálltunk fotózkodni is, különben nem tudnék ide mit beszúrni.
A patak bal oldalán

Szikla

Vasajtó :)
A Varróházhoz leérve újabb ötletelésbe kezdtünk, hogy na mi légyen, mert a km óra még csak 35 km-t mutat, erő még akad, kedv is. :) Hát mi lenne ha ismét megnéznénk a Vöröskő forrást, hogy most is ugyanúgy nem működik-e mint egy hete. Nem kellett senkit noszogatni. Kellemesen saras, turistás volt a Stimecházig vezető út. Itt megejtettünk egy bő 10 perces szuszogást, csokizást, napozást, majd GO forrás. Bő 3 km-es sunyi emelkedés következett többnyire köves, gyökeres tanösvényen. Forrás nem működött pici szuszogás aztán tipli vissza. Ne ekkor elgurult a gyógyszer. Kifordulva Önmagamból, magamhoz képest agyatlan tempóban toltam a köves lefelén. Ami az csövön kifér :) Félúton megálltam mert a többiek lemaradtak – eddig ez fordítva volt. :) Pisti srác perecelt egyet. :( Szerencsére semmi komoly, csak a térdén szakad meg a bőr anyagfolytonossága. Mikor láttam hogy közelednek elindultam s kenettem tovább, de ekkor már eléggé turista dús területre érkeztem s vissza kellett venni a tempóból. Sebaj, élveztem. Nem kicist, nagyon :) A nap fénypontja volt. :) Stimecháznál ismét kis pihenő, majd hajtás tovább. Varróházig jó kis saras ereszkedés következett, nem szolidabb tempóban, mint a forrástól. :) Tárkányba beérve kis lazulás, kormány elenged stb. Olyan nagyfiúskodás. A hétvégi úri biciklisek szörnyűlködtek, hogy hogy nézünk ki. Sár, na és van mosógép :) Ennyi :) A falun végig gurulni snassz lett volna, így kitekertünk a biciklis úttra s azon kerültük meg a falut. A Tárkány és Eger közötti szakaszon harcoltunk az elemekkel, szlakótelepn beugroembejött a szél. :( A túrát megpecsételve a lakótelepen a kocsmába beültünk egy korsó sörre. Mármint fejenként. Ettől újra erőre kaptunk s letekertünk az Agiphoz megmosni a paripákat. Onnan szépen lassan átcsorogtunk a városon s meg lett a 70 km. :) Itthon a szokásos progi, ruhák mosógépbe, tekerenyű „hattyúra”, cipő mosás, pancsi, hami. Majd egy kis házi munka. :)
Összegezve: nagyon tetszett a mai útvonal, főleg a Gyetra völgy, ez még új volt számomra.
Ruhák, cipő kimosva, bringa lemosva. Lánc ázik az erkélyen. :)