2012. március 4., vasárnap

Megvolt .... Karszt forrás? Ugyan már :)

Ódor vár
Igen, megvolt az idei első bájkolásom. Szombaton isteni idő volt, így semmi sem szeghette kedvünket a már korábban megtervezett kiruccanással kapcsolatosan. Reggeli 9 órakor 3 vágtunk neki a bükk irányának. Szokásos kezdés, tárkányi tó. Itt kis pihi, továbbiak megbeszélése, majd indulás előtt Józsi barátnak egy defekt. Gyors pitstop, majd indulás aszfalton Oldalvölgy irányába. Oldalvölgyet szuszogva megraktuk, majd Ódor vár felé gurultunk tovább terepen. Itt volt minden, porzó murva, tükörjég, dagonya. S persze mindez felfelé. Ódor várnál kis pózolás, fotózás, távolbanézés.
Na innen jött a java. Jeges, havas, saras lefelé, néhol teljes szélességben tükör jéggel. Nem volt egyszerű a lefelé menet. Tolva sikerült egy nem gyenge hátast dobnom.  - Nemesebbik felemen már jellenek meg a színek, nyakam meghúzódva, fejem fáj. :(  - SPD nem igazán volt bepattintva ezen a szakaszon. Perecelésem után nem sokkal elértük az aszfaltos utat, amelyen visszagurultunk a megyehatárhoz vezető útra, s Pazsag felé megcéloztuk a megyehatárt.
Hór völgy
Imó kő
Egy naposabb kanyarban piknikeztünk egyet, szuszogtunk, napoztunk. ekkor kezdett a fejemben körvonalazódni, hogy a megyehatártól én hazagurulok a lilafüredi úton, mert már nem vagyok erjem teljében, pulzusom végig az egekben volt. Olyan szinten pörgött a ketyegőm - átlag 163 - , hogy pihenők alkalmával sem bértam még felülről sem belépni a zsírégető zónába, de mégcsak az aerob zónába sem. Megyehatártól gurulás közben eldöntöttem nem megyek haza, hiszen páromnak megigértem, hogy lefotózom a karszt forrást. Hereg rét után Tamás kútjánál tértünk le terepre ismét, s az Imó kő felé vettük az irányt a kék tanösvényen. Na itt voltak megint érdekességek. Volt ahol bokáig süllyedtünk a sárban, a bringa meg szinte tengelyig. - Mondjuk ez utóbbi is megvolt a maga előnye. A sártól jobban bekopotak a fékek, mert induláskor még lassítónak sem voltak nevezhetők, nap végére egész kellemes lett. - Nagy nehezen kivergődtünk az Imó kő lábához, de a forrás még nem volt aktív, így fényképezni sem volt mit. Pihi, napfürdő az avarban, majd indulás vissza. Itt lefelé gurulva a 30 centis avarban - mely alatt tükörjég volt - sikerült 2szer is eldobni a bájkot. Nem látok át az avaron. :( Megváltás volt számomra, mikor a lilafüredi úton felülhettem a kockára, s elkezdtem gurulni lefelé. Nagyon nem engedtem el a lovat, mert lefelében hideg is volt a bringán, fáradt is volta, kezdtem eléhezni, meg sütögettem a féket. Tárkányból picit már jobban kellett terhelni a pedált Egerig. Örültem, hogy hazaértem, kaja jól esett, pihi elmaradt. Bringa mosás meg pláne. Ez vasárnap következett be. Eltekertem benzinkúthoz a város másik végébe, legőzborotválni a 2 centi vastag sarat. A tekerés ekkr már igen jól esett, de a nyeregben nem nagyon ültem.
Imő kői napfürdő
Pihi


A végeredmény

Nincsenek megjegyzések: