2012. május 2., szerda

Bükk fennsík 40K teljesítmény túra

Vasárnap volt egy laza teljesítmény túra a Bükkben. A táv könnyen abszolválható volt a szilvásváradi kisvasút állomásától kellet aszfalton feltekerni a bánkúti túristaházhoz és vissza. Az idő jó volt, sőt már túl jó. Józsi baráttal reggel felpakoltuk a bringákat a verdára, s a csajokkal együtt 9-kor elindultunk Szilvásváradra. Szilváson csajok ki, bringák le, nekem öltözés aztán indulás a vonat állomáshoz. Gyors regisztráció, majd jóval lassab GPS műhold keresés a trackeléshez. 10 óra után pár perccel indultunk neki az etapnak. A szilvás maratonról és pár teljesítmény túráról jól ismert aszfaltos emelkedővel kezdtünk Szalajkából balra fordulva. Ez egészen Olaszkapuig emelkedett szüntelen. Az idő igen meleg volt, napon 30 fok az árnyékos erdőben 24 fokot mért a kmórám. Egy újabb teljesítményfokozót próbáltam ki, aminek hatásan nagyon nem maradt el. :) Már reggel eleve ingerültebb voltam vmiért 96os pulzust mértem. A "rajtkor" 122es volt a pulzuson, majd ez egykettőre fel is ugrott 180-ra. Na mondom ez így nem lesz jó, mert nem fogom bírni végig, s csak szenvedés lesz a vége. Mikor elérte a 180at, tartottunk 1-2 perces pihenőket, hogy leessen vissza a pulzus. szerencsére gyorsan le tudott jönni 140 alá. Olaszkapuig kb 3-4 szer álltunk meg. Lábaim pörögtek, bírták volna, be voltak durranva. Tüdőmnek nem volt elegendő kapacitása a megnövekedett teljesítményhez. Olaszkaputól a BNP őrházig egy kellemes kis gurulás következett, mely kellőképpen felüdített minket, s löketett adott a Bánkútig történő emelkedőöz. Bánkúőtra felérve legurultunka  sípálya mellett lévő túristaházhoz, bepecsételtünk az itinerbe, majd kicsit szuszogtunk. Betoltam egy narancsot, ami igen csak jól esett. Volt nálam csoki meg egyéb nyalánkság de semmi mást nem kívántam. Szénhidráttal kellőképpen feltöltöttem magam útközben. A túristaháztól egy szűk száz méteres emelekdőt másztunk meg, ami megkívánt a 22-34-et. :) Na és akkor induljona  buli. :) Lefelébe odaraktuk magunkat rendesen. :) Olaszkaputól meg pláne, de eléggé kellett figyelni az autós forgalom miatt. 50 feletti tempóban jöttünk lefelé, a slick gumik nagyon jól tapadták az aszfaltot kanyarokban. A Szalajka völgybe leérve a sok gyalogos miatt csökkenteni kellett a tempót. A szervezők nyilvántartás aszerint 2 óra 20 perc alatt teljesítettüka  túrát. A beírt időhöz képest közel 10 perccel később indultunk. Bánkútra - ami 20 km és 750m szint - 1:24 alatt értünk fel, az átlagsebesség 22 km6h volt, a maximális pedig közel 56 km/h. A pulzuson 167es átlagot mutatott a végére, ami eléggé magas. remélem hamarosan hozzászokik a szervezetem a meleghez és a terheléshez, s normalizálódik valamellyest ez is. 
Túra után jöhetett a megérdemelt jutalom. Párommal beültünk a kedvenc sütödénkbe halat enni. Ő egy hekket én egy pisztrángot tettem magamévá. :P
Vasárnap Tisza-tó Marataon....

Nincsenek megjegyzések: