2012. május 12., szombat

Szarvaskő Ökopark 110K teljesítmény túra

Merjünk nagyot álmodni! :) Így indultam neki ennek a teljesítmény túrának. Tavaly ennek a 70K-s távját raktam meg, aminek kb 96 lett a vége. Idén hárman vágtunk együtt neki, s úgy döntöttünk, hogy akkor már toljuk nagyba, s menjünk nagyot. Menjük, oda-vissza úttal lesz vagy 130 a vége. Megdöglünk!!!
Az idő csodálatos volt. A 10 fok lehülés nem ért ide. :) Reggel fél nyolckor indultunk el Józsi baráttal és SavanyúGabival Szarvaskő irányába. Neveztünk, kicsit könnyítettünk, frissítettünk magunkon aztán 8:10-kor elrajtoltunk Bélapátfalva irányába. Az első állomás éppúgy, mint tavaly most is a Lak-völgyi tó volt. Itt kis dumcsizás, almázás, aztán indulás tovább. A következő állomás Mályinka. Na addig kellet tekerni egy keveset. Szerencsére számottevő emelkedő nem volt addig. Tekergettünk, gurulgattunk, gyorsulgattunk, élvezkedtünk. Na majd lesz még ígyse. :) Dédestapolcsánytól jó kis napos emelkedő következett Mályinkáig, majd jó kis gurulás le a falu aljába, onnan pedig jó kis emelkedő a falu végére, ahol az ellenőrző pont is volt. Kis csokika, pezsgőtabi, aztán GO. Na akkor rakjuk meg a hegyet Bánkútig. Ez lesz a java. Ettől féltem, hogy ez eléggé komiszul emlekedik, jó szerpentines, Bánkútra kikészülök. Szerencsére jó árnyékos volt végig az út. Kb 15 km-en 550 métert emelkedtünk. Levegő jó volt, táj gyönyörű. Meglepő módon totál nem készített ki. Jól éreztem magam. Bánkúti ellenőrző ponton isten király hagymás pecsenyezsíros kenyér, pezsgőtabi, kellemes beszélgetés várt minket. Pinikeltünk kicsit aztán csapatás Lillafüredre. Na itt jött egy jó kis élvezgedés, néhol kormányrahasalva, olyan országútisosan 60 feletti tempó. A szentléleki elágazó után tettünk egy kis kitérőt a Látókövekhez a csodás panoráma miatt. Gyönyörű volt.
Távolban a Lázbérci víztározó
Aztán újjab lejtőzés egésszen Lillafüredig. A Hámori-tónál egy jobbos, aztán irány Eger irányába. Egy 10 perces pihenőt tartottuk, mert nem kicsi emelkedés várt ránk. Erős bekezdéssel valamivel kellemesebb emelkedő várt ránk. Ez azt jelenti, hogy kb 20 km bő 350 méter szint. Szerencsére a napról hamar beértünk az árnyékos bükkösbe. Kb 10 km/h-s tempóval bírtunk menni felfelé. A bükkszentlkereszti elágazónál Hollóstetőnél volt a következő ellenőrző pont. Itt banánozás aztán hajtás tovább. Magamban számoltam visszafelé a kilométereket a megyehatárig. Lassan fogyott. Bánya-hegynél pihentünk kicsit, ettünk, aztán jött 2 km felfelé még a megye határig, onnan pedig a féktelen gurulás egészen Felsőtárkányig. Mit ne mondjak, jól esett. A térdem ekkorra már eléggé ki volt. - Egész héten fájt a jobb térdem. Tigris tapasszal sikerült nagyjából rendberakni a túrára. - Bő 400 méter szintet jöttünk le 18 km-en. Tárkányban volt az utolsó frissítő. Kis szuszogás, majd irány a cél, Szarvaskő. Tárkánytól, mint mindig Egerig szembeszél. Nagyon nem hiányzott, eléggé ki is vette a "zsírom". Az Eger- Szarvaskő táv sem igazán esett már jó. 14:40-kor érkeztünk meg az Öko parkba. Pihenőkkel 6:30 alatt csináltuk meg a 110 km-t, ami számomra nagyon jó eredmény, hiszen kb 8 órát saccoltam. Itt kis gulyásozás, szuszogás, oklevél, kitűző átvétel. Na akor gyerünk haza de csak szépen nyugiba. Na a szépen nyugiba 30as tempó volt. :) A végére bő 130 km lett a leküzdött táv.
Józsi orr - SavanyÚr póz
Nagyon kellemes kis túra volt, jól éreztem magam, jó volt a társaság. A szervezés is teljesen rendben volt. Kb annyira készültem ki, mint tavaly a 70K. Ez számomra óriási fejlődés. :)
Elismerés Józsi barátnak és SavanyÚrnak is, aki 32-11-el rakta meg végig az egészet, sokszor igen hátra hagyva minket. respect! Mire képes a maté tea :)))