2011. május 22., vasárnap

Egri Bükk 80K

Pazsag felé félúton
S igen az égiek úgy akarták, verőfényes hajnalra ébredtem. Na mondom király szép idő van, így lehet bájkolni a Bükkben. Gyorsan rendbe raktam a toalettem, s 7 órakor el is indultam Felsőtárkányba. Már 300 méter után majdnem visszafordultam, mert a kmórám nem jól mért. A sebességet duplának mérte, de mivel a távot jó mérte, így tovább gurultam, mert hát az a lényeg, hogy tudjam hol vagyok. Útközben még megálltam egy kisboltban kis elemózsiáért. Fél nyolc előtt 10 perccel, már a rajt színhelyén voltam az Imókői üdülőben. Gyors nevezés, kis reggelizgetés és 7:30-kor irány a hegy. Kis adrenalin sokkért a tóig a csapatós gyökeres ösvényen döngettem le, majd aszfalton gurultam tovább a Barát-réten keresztül az Oldalvölgyi elágazóig. Innen az erdei aszfaltos úton kis mászóka következett a Völgyfőházig, ahol is az első ellenőrző pont volt. Ez egy 9 km-es távot és egy 25 perces időt jelentett. 
Nagymező
Innen visszagurultam a Völgyfőház - Pazsag erdészház elágazóig, ahonnan egy 5 km-es hullámvasutazás következett a Hosszú-völgyig. Innen egy balos után további 4 km után elértem a 2. ellenőrző pontot a Pazsagi erdészháznál (08:28). Itt egy kis lekváros kenyér, kis pihi majd tekerés tovább a megyehatárig. Bánya-hegyi elágazónál ismét egy kis pihi, müzliszelet, szőlőcukor, víz. Innentől következett a túra legnehezebb szakasza, erdei szerpentines mászás. A 3. ellenőrző pont kb 28 km-nél volt, itt gyors bélyegzés, müzliszelet s mászás tovább. (09:52) A Nagymezőn áthaladva csodálatos panoráma tárult elém. Nagymezőről Csipkés-kút felé haladtam tovább. Itt egy köves saras rossz minőségű zötykölődés következett. Tartós emelkedőn egészen Bánkútig mászókáztam. A 4. ellenőrző pont a bánkúti síháznál volt. (10:17) Innen turistákat kerülgetve visszagurultam a Csurgói - erdészház elágazóig s egy saras, köves, cuppogós, dagonyázós gurulgatás következett kb 4 km hosszan. Annyira "megtetszett" a friss erdei sár, hogy hemperegtem benne egyet. :( Hármaskutat elhagyva a Huta réten keresztül jutottam el a 4. ellenőrző ponthoz. (10:46) Itt kis csoki, pár kedves szó. Az égiek ekkor elkezdtek valamiért nem tetszésüknek hangot adni. Na Krisztián ennek fele sem tréfa húzzunk bele mielőtt megáznánk. Usgyisra fogtam a tempót, ami nem volt nehéz, hisz a Szalajka völgyig mintegy 10 km-es lejtő következett. Hm ismerős terep volt, hiszen egy hete másztam meg ellenkező irányból. Azóta nem sokat változott. :) Itt már figyelni kellett a gyalogos turistákra, a bicajos szilvás maraton pályabejárókra, valamint a kényelmes autóval "túrázókra". 
Útbaigazítás
Szalajkában kis pihi, csoki, víz, szőlőcukor, majd GO Eger irányába a 25-ön. Ez már kevésbé volt élvezetes, a táj ismeretsége, az autósok sokasága, az aszfalt monotonsága miatt. Az utolsó ellenőrző pont a Szarvaskői kocsmában volt. Itt pultos nénitől elkértem a kék túra bélyegzőt, stempliztem, a menetkartonomra, s tova tekertem. (11:49) A túra végállomása a rajt helyszíne volt, azaz a felsőtárkányi Imókő üdülő. Tárkányfelé haladva az égiek egyre jobban szitkozódtak, szórták a villámokat. ekkor már éreztem, hogy na ezt most nem úszom meg. A faluba beérve heves felhőszakadás kapott el, kis jéggel fűszerezve. A jég darabkák csak úgy kopogtak a sisakon. Egy buszmegálló eresze alá álltam be, míg csillapodott. 10 perces kényszerpihenő után, lágy tavaszi záporban folytattam utam a cél felé. Pontosan egy órakor értem oda. Így a szint időm öt és fél óra volt. Jól eső érzés volt, hogy a 6 órás szint időn belül teljesítettem a távot., s így megkaptam az oklevelem és a kitűzőm. Negyedórás pihenő után ismét nyergeltem, s hazatekertem. Félúton még kaptam a lágy tavaszi áztatást, de Egerbe beérve nyoma sem volt az esőnek. Kellemesen elfáradtam, de nem annyira mint a múltkor, pedig itt 1340 m volt a szint, valamint összesen 105.2 km-t tekertem. Így átléptem a bűvös 100 km-es határt. :)

A teljesítmények: max: 50.6 km/h, átlag: 20.7 km/h, táv: 105.19 km, nyeregben töltött idő: 5:03:14, túra ideje: 5:30

1 megjegyzés:

Fernel írta...

Hahó Kocka!
Azt hittem, pályabejárásra mész, nem emlékeztem, hogy újra verseny van! :O

A múltkor ügyes voltál a térképpel, most is valami hasonlót szeretnék látni.
Mit tesz a hétvégénkenti rendszeres tekerés :D