2011. május 31., kedd

Első bálozás, avagy X. Specialized Maraton Szilvásvárad

Múlt hétvégén vasárnap, gyereknapkor rendezték meg Szilvásváradon a X. jubileumi MTB terep maratont. Még februárban beneveztem a Top Maraton sorozatra, melynek ez az első állomása. Izgatottam vártam már ezt a versenyt, mert eddig még nem voltam ilyenen. A verseny előtti napokban már feszült, ideges voltam. Egész héten az eget bámultam és a Bükköt. naponta többször néztem az időjárás előrejelzéseket, hogy milyen idő is várható vasárnapra. Volt itt napsütés, zivaztar, vihar, minden. Jó időért imádkoztam, s nap táncot jártam, mert a család is Szilváson akarta eltölteni a gyereknapot. magamnak már bekönyveltem a sarat, esőt, de miattuk jó időben reménykedtem. 
Pénteken délután még meglátogattam 2 bicós boltot, mert hosszú újú mezt akartam venni, de nem volt a méretem, így egy karmelegítőt vettem. A semmitől az is jobb. - Utólag nem bántam meg. Vettem egy szélesebb kormányt is hogy a fékkarokat jól betudjam állítani. Így a 620as FSA helyett már egy 670es Ritchey segédkezik az irányításban. 
Huta rét
Szombat délután lelkes fórumozók esőt s hömpölygő sarat jelentettek Szilvásról. Na mondom holnap akkor Szívás. Bringára felszereltem az új kormányt, átnéztem mindnet. Aztán összepakoltam a cuccaimat: mezek, zoknik, kesztyűk, cipő, kulacs, km óra, szerszámok, müzli szeletek, energia gél, szőlőcukor. Autóra felszereltem a bicótartót, melyet később sikeresen meg is fejeltem. Az éjjel meglepően jól aludtam.
Reggel már 5 órakor fenn voltam. Gyönyörűen sütött a nap, felhők jöttek, mentek. Kávé főzés, kis lekváros kenyér, fejben egy gyors leltár, hogy beraktam-e mindent. Kiugrottam Novajra apósékért. Hazaérve bepakoltam a kocsiba, majd felakrobatikáztam a bicót a tartóra. Hát éppenhogy ráfért, picit szűk a RFR váz. - sebaj majd lakatos spanommal szűkebbre vetetem a tartót. :)
Bánya - hegy
8 órakor családostól két autóval irány Szilvásvárad. Az idő ekkor borongósra váltott. Fél kilenc után átvettem a rajt csomagomat a lovas stadionban, majd az autóhoz visszaérve szépen beöltöztem, majd gurultam pár tezst kört. Egyre izgatottabb voltam, az adrenalin dolgozott bennem. Rajt előtt félórával még letoltam egy müzlit s a fél liter izotóniás italomat. Háromnegyed 10 körül beálltam a több száz méteres rajt zónába. 10 órakor rajtoltunk el. Közel 8 km-es aszfaltos mászással kezdtünk ahol eléggé együtt haladt a közel 1200 fős mezőny. Szépen nyugisan tekertem, tartalékoltam. A nagy tüömeg miatt nem tudtam a sjaát tempómat menni. Akit tudtam előzgettem. Aztán egy kis lájtos gurulgászás következett a gerena vár környékén. A pihenős szakasz egy kettőre egy meredek köves mászásba torkollot. Már akinek, ugyanis a mezőny 99%-a tolta a bringát mintegy 1 km-en kerszetül. Beleértve engem is. Egy pár méteres aszfaltozás után ismét terepre váltottunk, de lefelé. Kezdődött a hullámvasutazás Hármaskút irányába. 
Katonasírok felé
Itt még eléggé egyben volt a mezőny, majd Huta rét után vált külön a rövid a közép és hosszútól. Itt volt nekünk egy frissítő állomás, ahol toltam egy kis banánt, izot, majd rögtön gurultam tovább Csalánosi parkoló irányába. az itt lévő frissítőnél nem álltam meg. Innen már jól tekerhető volt a pálya, szét hullott a tömeg. Csak a mezőny fele maradt ezen a távon. Bánya - hegynél betoltam a rajt csomagban kapott Nutrixxion energia gélt. Jól is jött mert ezután murvás, köves hullámvasutazások jöttek. Roppant észen kellett lenni, mert a köveken pattogva nem a legjobb a fékhatás. A gél igencsak meglökött s nagyon jól bírtam az emelkedőket. A verseny szellem hevében a döngetéseknél is magabiztosabbnak éreztem magam, s lég jó tempókat mentem. Olaszkapunál volt még egy frissítő, ahol ismét banánt s izot toltam. Innen már csak tizenpár km volt a cél. Volt pár érdekes köves lejtős visszafordítós kanyar, amiből az egyiket majdnem sikerült kiegyenesíteni, de végül is sikerült megfelelő fékhatást kicsikarnom a paripából. :) Mikor megláttam a 10 km-es táblát, átmentem "állatba". Adrenalin szint felugrott s tekertem amit tudtam, avgy inkább mertem. A nagy meglepetés a Katonasíroknál ért, ahol egy rövid de annál inkább meredekebb sáros köve DH lejtő volt. Itt roller üzemmódba kapcsoltam, s szépen leereszkedtem, de még így is necces volt. Volt pár merész, vagy inkább rutinos versenyző aki frankón ledöngetett itt. Minden elismerésem az övék. íinnen leérve újra erőteljes pedáldöngölésbe kezdtem s az utolsó saras 5 km-en megállás nélkül toltam neki. 
Cél előtt
Az erdőből kiérve egy kis vasuti sines ugratás, majd át a réten, a parkolón, s már, benn is voltam a stadionban. itt egy tisztelet kör s cél. Levették a chipet, mosolygós célfotó, szuszogás. 
Az időm 2:29:57 lett aminek nagyon örültem, mert 2:30 - 3:00 közé kalibráltam magam. 
A versenyt nagyon élveztem, gyorsan elszaladt ez a két és fél óra. Utána még vagy 2 órán kerezstül fel voltam pörögve. A fáradtság estére ért el, s akkor gondoltam át hogy volt pár meleg szitu, ahol olyan tempót mentem amit eddig nem mertem. Fejlődök? Vagy csak az adrenalin? Majd kiderül. 
Július 3-án Duna Maraton, meglátjuk itt mi sikerül.

A teljesítmények: max: 46.7 km/h, átlag: 17.0 km/h, táv: 40.32 km, nyeregben töltött idő: 2:21:59

Nincsenek megjegyzések: