2011. május 15., vasárnap

Öko-park teljesítménytúra 70K, ami 97 :)

Lak - völgyi tó
Még ki sem hevertem a tiszai tekergést, mikor az egyik fórumon Louis barátom figyelmembe ajánlotta a hétvégén rendezendő Öko-park teljesítménytúrát, ahol 3 távon lehet magunkat megméretni. 110 km 70 km aszfalt és 35 km terep. A 110 km-t sok találtam, mert eddig a legtöbb amit egyszerre letekertem az 68 km volt szinte 0 m szinttel. A 35 km-s MTB táv számomra nagyjából ismerős terepen zajlott, így a 70 km-s aszfaltos bükki tekergés mellett döntöttem. Már egész héten zsizsegtem a tekerés miatt. 
Szalajka
72 km-en 800m szint aszfalton. Jó időért imádkoztam, naptáncot jártam, s folyamatosan néztem a neten az időjárás előre jelzéseket. Szombatra jó időt brekegtek a levelibékák. Pénteken este felkészítettem a bicajt, belsőgumit, gumi leszedőt rászigszalagoztam a yneregcsőre, így biztos hogy nem marad itthon. Hátizsákomat megtöltöttem minden földi jóval, szőlőcukor, müzliszelet, térkép, WC papír, szerszám, fényképező gép. Kikészítettem a ruhámat, hogy reggel ne kelljen zörögnöm. Az éjjel nyugtalanul aludtam, dolgozott bennem az adrenalin. :) Hajnali 5 órától már az ablakon bámulgattam kifelé az eget szemlélve, hogy na valójában milyen idő is lesz. Hat előtt felkeltem, lájtos reggeli gyanánt letoltam kis káposztás tésztát, aztán kis kávé, hogy aminek ki kell jönnie az még most jöjjön ki. :) Negyed 7kor küldte Louis az smst, hogy indul Szomolyáról. Lassan összeszedtem magam, felöltöztem s vártam L jelzését, hogy itt van. Hét óra után jelezte itt létét a játszótérről. Sisak, kesztyű, cipő, szemüveg, puszi a családnak s indulás. Szépen komótosan indultunk el Szarvaskőbe. Fél kilenc után pár perccel már ott is voltunk.
Valahol Gerennavár környékén
Millenium kilátó felé félúton
Megeszközöltük a nevezéseket. L a 110 km-re én a 70 km-re. Kis hami-hami, majd 8-kor indulás Szilvásvárad irányába a 25ösön. Az első ellenőrző állomás Bélapátfalván a Lak-völgyi tónál volt. Ez mintegy 11.7 km-es táv volt, s 8:34-kor csekkoltunk. Pár fotó, kis almázgatás, s hajtás tovább. Szilvásváradig szép nyugisan haladtunk, majd itt elválltak útjaink. Louis tovagurult Nagyvisnyó irányába, én pedig a Szalajka-völgyet céloztam meg. Innen a sárga kerékpáros jelzésen haladtam következő állomásomig, mely Olasz-kapunál volt. Itt körülbelül egy 10 km-s mászás következett felfelé a Bükkben Tótfalu-völgyön át Olasz-kapuig. A táj gyönyörű volt, a levegő friss és kellemes. Az Olasz-kapui állomást, ahol szakközepes padtársam volt a beíró 10:03-kor értem el. Itt kis szendvics, kis C-vitamin, pózolás, fotózás, majd egy bő 10 perces pihenő után tekerés Zsidó-rét felé. A Nagy-mezői őrháznál a sárga jelzést elhagyva Bánya-hegy felé száguldoztam tovább, merthát már lefelé vezetett az út. :) Szemben sok bicós túrista jött felfelé, akiket közel 50es tempóval kerülgettem. Bánya-hegyi elágazót elérve a Lillafüredet Felsőtárkánnyal összekötő műútra fordultam rá, s tárkány felé vettem az irányt. az út innen is szinte lefelé vezetett. Következő beíró állomás Felsőtárkányban volt a vasútállomásnál. ezt nem volt egyszerű megtalálni. Az erdei vasút végállomásánál egy öreg bácsikát találtam, aki nem ellenkezett velem s beíratási vágyamat egy túra pecséttel orvosolta. Hm mondom itt valami nem fasza hiszen itt kéne csokit kapni, meghát ő is furcsán nézett. Mondom nem jó helyen vagyok még sem, így nyeregbe pattanva a Varró-ház felé kitekertem az erdei megállóhoz, na itt sem volt senki. 
Olasz - kapunál
Ekkor előkaptam telómat s felhívtam a szervezőket, hogy akkor kost merre is van az arra. A sport pályával szembeni buszmegállóban vannak a lányok, ami kb 50 méterre van a végállomástól - kaptam meg az útbaigazítást. Így - 10 perces kitérővel - 11:23-kor tettem tiszteletem a beíró lányoknál. Itt kis balcsi szelet, majd gyümölcspüré és irány Eger, majd vissza Szarvaskő. Ekkor a combjaim már kezdtek merevedni, fájni, túl voltam 70 km-en. A vádlimat is pengette a görcs, de hálistennek nem húzta be. Szarvaskőbe 12:05-kor érkeztem meg. 4 óra alatt sikerült teljesítenem a távot, amire büszke vagyok, s örülök neki, hogy sikerült. Boldogsággal töltött el mikor megtapsoltak, s átnyújtották az emléklapot és a kitűzőt. Itt falatoztam, kortyolgattam, s pihentem egy 3/4 órát, majd haza indultam. Az almári egyenesben összetalálkoztam Louissal, aki a 110 végzéseként igyekezett Szarvaskőbe. 
- Szép teljesítmény Louis. - 
Egy óra után értem haza nem sokkal, fáradtan de boldogan. Pancsi, hami majd kis pihi.

A teljesítmények: max: 51.1 km/h, átlag: 24.1 km/h, táv: 96.65 km, nyeregben töltött idő: 4:00:07, túra ideje: 4:05

2 megjegyzés:

Fernel írta...

Hurrá!

Csak formába lendülsz a nagy megmérettetésre!
Örülök neked nagyon!

piszta írta...

köszi köszi

igyexem, de a terep azért az más téma

ha jól alakulnak a dolgok, akkor jövő hétvégén pályabejárást tartok szilváson