2011. május 8., vasárnap

4. Intersport Tour de Tisza-tó

Szombaton rendezték meg a 4. Tour de Tisza-tó versenyt. Úgy döntöttem, hogy elmegyek, s kipróbálom mi sikerül össze. Több mint 1200 nevező volt a 65 km-es távra. 
Rajt előtt
Reggel 7 órakor indultam itthonról. Akkor még eléggé hideg volt az idő, a kocsi külső hőmérője 7 fokot mutatott. Szinte elsőként érkeztem Tiszafüredre. 8 órakor megeszközöltem a nevezést. A versenyzők folyamatosan szaporodtak. Kilenc körül a bringát kiszedtem a kocsiból, összeszereltem, beállítottam. Felöltöztem, tápértéket toltam magamba. Gurultam egy próbakört, hogy minden okése a drótszamáron. 10:30-kor rajtolt el a 15 km-es rövid táv. A 65 km-es táv rajtja 10:40kor következett be. Eléggé látványos volt az 1200 versenyző átgurulása a rajtvonalon. 9 perc alatt gurult át a teljes mezőny a rajtszőnyegen. Poroszlóig lassú rajt volt rendőri felvezetéssel a 33-as főúton. A lassú rajt átlagsebessége 30 km/h felett volt, így nem is volt olyan lassú. :) Poroszlótól a kerékpárútra ráfordulva rajtolt el igazából a mezőny. Innen kellett még kb 5 km mire széthúzódott a mezőny, s lehetett jobban bringázni.

A rajt pillanata
Az idő kellemes napos volt, de nem volt meleg. Bringázásra tökéletes. Kisköréig végig a kerékpár úton haladtunk, Kiskörén 30 km-nél volt egy frissítő állomás. Pár korty víz, izotóniás ital, 3 db szőlőcukor az arcba, aztán GO tovább.  A tó déli oldalára fordulva az elemek ellenünk fordultak. folyamatos szembe szél volt. Az első 30 km-en 30 feletti átlagot tudtam tekerni. innentől viszont ritkán ment 30 fölé a kmóra. A kilométerek egyre nehezebben fogytak. Néha sikerült egy két ember mögé beállni szélárnyékba, s kicsit "pihenni", feltöltődni. A cél előtt 10 km-re volt még egy frissítő állomás, ahol ismét kis izó, szőlőcukor.
Elrajtolva
Innentől még jobban kellett a széllel harcolni. Volt ahol olyan szinten visszafogott a szél, hogy kb 18-20 km/h-ás sebességgel tudtam csak haladni. Az uccsó két km-t megnyomtam,s 367.-ként gurultam be a célba 2:29:30-as idővel. jól eső érzés volt, mikor a célvonalon átgurulva bemondták a nevemet. Ezután chip levétel a bokáról, befutó csomag átvétele, szuszogás, pontos időeredményre várás, majd pakolás, s indulás haza. 
A verseny nagyszerű hangulatban telt el. Jó volt, jól esett. Jövőre ugyanitt, de slick gumival. :)

Az eredmény
A teljesítmények: max: 37.3 km/h, átlag: 27.6 km/h, táv: 66.49 km, idő: 2:24:21, chipes idő:. 2:29:30.60

4 megjegyzés:

Fernel írta...

Szuper vagy! Gratulálok!
Jön a következő kihívás :D

Unknown írta...

Szia! Hol találtál eredménylistát?

piszta írta...

Itt van:

http://www.futanet.hu/versenyeredmeny.php?versenyeredmeny[method]=keres

Unknown írta...

Köszi! :)